MERSİN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRÜ İLE RÖPORTAJ

1)Hocam sizi daha yakından tanıyabilir miyiz? Muhittin Karaman kimdir?

Muhittin Karaman 1956 Mersin doğumlu ilköğretimi Çavuşlu İlköğretim okulu ortaokul ve liseyi Mersin İmam Hatip Lisesi 1978-1979 mezunuyum.Daha sonra Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 1983 mezunu olarak öğretmenlik hayatıma başladım.Sırasıyla Mardin İdil Lisesi,Mersin Belediye Lisesi,Mersin Çavuşlu İlköğretim okulu,Mersin Cumhuriyet İlköğretim okulu,Mersin Vali Sabahattin Çakmakoğlu İlköğretim okullarında idarecilik yaptım.Ekim 2011 tarihinde de okulumuza müdür olarak atandım.Meslek hayatımda 28.yılımı çalışmaktayım bu 28 yıllık çalışma hayatımda 24 yıllık okul idarecisi olarak görev yaptım.

2)Müdür olmaktan memnun musunuz?

Müdür olmaktan memnunum.Hizmet hem öğretmenlikte de olsun hem idarecilikte de olsun kutsal bir görev anlayışı içerisinde bu görevi yapmaktan mutluluk duymaktayım.

3)Türk Eğitim sistemi hakkındaki sorunlardan sizce en önemlisi hangisi?

Bizce en önemlisi ülkemiz genelinde genel liseler ile meslek liseleri arasındaki farklılık.Ülkemizde meslek liseleri okuma oranı çok düşüktür.Uygar ileri seviyedeki ülkelerde meslek liselerine daha fazla ağırlık verilmekte ve bu meslek liselerinin çoğaltılması.Meslek liselerimizin bu denli geri kalması veya eğitim öğretime katkısı az olmasının en büyük nedenlerinden birtanesi de çocuklarımızın küçük yaştan itibaren meslek liselerine yönlendirici bir eğitimin az olmasından kaynaklanmaktadır.Ayrıca meslek liselerimizin daha iyi kaliteli eleman yetişmesine imkan sağlamak amacıyla ortaokul kısmı dediğimiz kısımlarda açılması en önemli husus olacağını tahmin ediyorum.

4)Okulumuz ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Okulumuz 96 öğretmen 1780 öğrenci ile Anadolu ve normal İmam Hatip Lisesi müfredat programı uygulama alanında eğitim öğretime devam etmektedir.Ayrıca hafta sonu yüz yüze eğitim İmam Hatip Lisesi meslek programı uygulama alanında 600’e yakın öğrencimiz eğitim-öğretime devam etmektedir.Okulumuz gerçekten tarihi bakımından Mersinin hemen hemen en eski okullarından birtanesi olması nedeniyle eğitim ve öğretime çok büyük katkıları olmuş ve olmayada inşallah bundan sonra devam edecektir.

5)Bazıları İmam Hatip ruhundan bahsediyor.Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?

İmam Hatip ruhu demek İmam Hatip Liseli olma özelliğine has bir sözdür.Gerçekten diğer okullardaki arkadaşlık ortamı ile İmam Hatip Liselerindeki arkadaşlık ortamı ve insanların birbirlerine bağlılığı daha fazla olması nedeniyle bu okulların ayrı bir önemi vardır.

6) Okulumuzda düşündüğünüz  ama hayata geçiremediğiniz şeyler var mı?

Okulumuzda düşündüğümüz hayallerimiz var ama ben biliyorsunuz 3 ay önce daha yeni göreve başladım.Tabi önce okulumuzu tanıma ve her ne kadar bu okulun eski bir mezunu öğrencisi olmamla beraber 30 yıla yakın okulumuzdan ayrı kaldım bu ayrı kalmam nedeniyle 3 aylık bir görevdeyim.Tabi hedeflerimiz var.Hedeflerimiz şu;ÖSS,ÖYS,LYS’de okulumuzu Mersin’de en iyi duruma getirmek bu doğrultuda çalışmalarımızı devam ettirmektir.Ayrıca okulumuzu halka açmak halkla bir bütün haline getirmek ve sosyal aktiviteler içerisinde yerini almasını sağlamak benim en büyük hayalimdir.

7)Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz hakkında ne düşünüyorsunuz?

Öğretmenlerimiz seçilmiş yani burada meslek dersleri öğretmenlerimiz olsun kültür dersleri öğretmenlerimiz olsun gerçekten 3 aylık zaman içerisinde gördüğüm kadarıyla üst seviyede eğitimci arkadaşlarımızdan gerçekten çok memnunum.Öğrencilerimiz İmam Hatip Lisesine uygun davranışları olmakla beraber bazı aksaklıklar gözümüze çarpmaktadır.Zamanla bu aksaklıkların da ortadan kalkacağını  eğitim ve öğretimin birlikte yürütüleceğine inancım sonsuzdur.

8)Hocam eklemek istediğiniz bir şey var mı?

Eklemek istediğim şu;Öğrencilerimizin daha iyi yetişmelerini sağlamak amacıyla bu gibi okullarımızın daha fazlalaştırılması ve mesleki uygulamaların alanları daha fazla geliştirilmesi amacıyla kursların açılması.

BİZE VAKİT AYIRDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER

BEN TEŞEKKÜR EDERİM.

RÖPORTAJ : YÖRÜK HABER AJANSI ve  SONHAVADİS GAZETESİ  MUHABİRİ NETİCE GÖRENTAŞ

KAYNAK GÖSTEREREK HABERİMİZİ İSTEDİĞİNİZ YERDE YAYINLAYABİLİRSİNİZ.

One response to “MERSİN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ MÜDÜRÜ İLE RÖPORTAJ

Bir Cevap Yazın

